Vergelijking tussen de periode Feb 2012 en 2013
2012 |
2013 |
Verschil |
|
Commercieel: |
202* | 190 | -5,94% |
* Februari 2012 had 29 dagen
2012 |
2013 |
Verschil |
|
Bewegingen: | 2.110 | 1.810 | -14,2% |
Passagiers: | 9.153 | 9.002 | -1,6% |
Vracht/ton: | 4.094 | 4.090 | -0,1% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Feb 2012 en 2013
2012 |
2013 |
Verschil |
|
Commercieel: |
396 | 375 | -5,3% |
2012 |
2013 |
Verschil |
|
Bewegingen: | 4.245 | 3.353 | -21% |
Passagiers: | 15.863 | 16.804 | +5,9% |
Vracht/ton: | 9.143 | 8.717 | -4,7% |
Commentaar:
FEBRUARI 2013 = STATUS QUO
Veel valt er over deze maand niet te vertellen: de cijfers spreken voor zich.
Net als vorige maanden daalde het aantal bewegingen, vnl. deze van de kleine luchtvaart. Behalve het barre winter weer heeft de economische crisis vooral de general aviation getroffen.
De commerciële vluchten vertonen weinig verschil met die van februari 2012, als we 29/02/2012 niet meetellen hebben we 02/2012 = 191 en 02/2013 = 190 bewegingen.
De lichte achteruitgang zowel bij passagiers als vracht ligt in bij het feit dat verleden jaar de maand februari 29 dagen telde.
Had men dit jaar 1 passagiersvlucht en 1 vrachtvlucht meer gehad, dan was het eindresultaat zelfs licht positief geweest.
Ook op het vlak van de aanslepende herstructurering betreuren we het status quo.
Het enige nieuws was de goedkeuring van de statuten van de Luchthaven OntwikkelingsMaatschappij (LOM) door de Vlaamse regering.
Dit had echter reeds vorig jaar moeten gebeuren. Het dossier moet nu eerst nog door de sluizen van de SERV en de Raad van State geraken.
Het "vliegplan" van de van de privatisering werd nu uitgesteld naar 2de helft dit jaar, maar de "finale landing" is nog steeds niet in zicht.